Hej, hej mjölksyra!

Åååkej!! I förmiddags sprang jag ett väldigt, väldigt tufft pass. Allt grundar sig i att jag missförstod hur intervallerna idag såg ut och frågade Rubin vilket tempo jag skulle hålla på korta intervaller. Jag hade läst passet snabbt och trodde jag skulle ha en hel massa vila och att jag skulle springa maximalt nittio sekunder i rad, men det enda jag skulle göra var att variera tempot (från en redan hög nivå för mig till ännu snabbare) och lutningen. Jag lade mig i det långsamma skiktet av det tempo Rubin föreslagit men ville inte välja ett lägre tempo, tänk om Rubin menade just detta pass. Måste i varje fall försöka … Lyckades ta mig igenom två stycken intervaller a 5:15 minuter i 3:30 fart med lite ökning av tempo ett tag och sedan lutning upp till 3%. Efter dessa två blev det två tusingar i 3:30 fart med en % lutning och det räckte gott för att få mig riktigt, riktigt trött. Mjölksyra hade jag en massa av i de två första intervallerna och det kom även i slutet på tusingarna. Det positiva med detta pass är att mina ben känns bra efteråt trots det relativt höga tempot. Det negativa, vilket är att springa en mil i detta tempo känns hopplöst långt borta, försöker jag vända på och tänka att så har jag förrut tänkt om 3:45 tempo och det känns mycket bättre nu samt att allt känns svårt i början när man gör något. Kämpa Caroline! Imorgon är det det dags för en löpanalys på SalmingRunLab. Spännande! 

Detta inlägg publicerades i Backintervaller, Löpband och märktes , , . Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar