Roliga (?!) backintervaller

IMG_1366.JPGJag var väldigt laddad för backintervaller idag och hade tänkt springa till och sedan i Maskinbacken bakom Stadion. När jag väl bytt om blev jag realistisk och insåg att det skulle bli svårt att hinna med mängden intervaller om jag skulle springa så långt. Blev istället två kilometer till en backe på Djurgården. Tolv gånger sprang jag upp och joggade ner. Varje gång jag var på toppen undrade jag vad jag håller på med. Ben som bränner och detta flåsande. Men samtidigt så otroligt skön känsla att ta ut sig och känna att man klättrar ännu en bit på stegen mot ett snabbare jag. Sedan lugn jogg tillbaks till jobbet. Det var härligt väder, lite blåsigt men soligt. Höger sida kändes under intervallerna. Hade på lite is på kvällen och lite foamroller, borta, och sedan tog vänster sida över stafettpinnen med lite avdomnad känsla. Det är så konstigt! Jag har en tid hos Access på torsdag. Det är mer än dags för en översyn. Vid halv fem var det dags att hämta sonen och hem för middag och EM i friidrott på tv. Kul med två 800 meters löpare vidare till semifinal!

Detta inlägg publicerades i Backintervaller, Intervaller och märktes , , , , , . Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar